Special day...

Filed under , by SGod88 on 11/08/2008 09:26:00 AM

0

Yesterday was a special day for me.. 

1) Take home quiz - 
First and ever difficult. I had a continua TAKE HOME quiz which let us to do 24 hours. It sounds nice, but don't get deceived.. The level of difficulty is........
Finally I just made my best shoot.. Then go already.. =) Hope can get as high mark as possible!!!

2) TC Debate Competition
I had a wonderful debate session which enable me to think fast in times of dialogue USING JAPANESE!! haha~ I greatly enjoyed the session when we were arguing which each other.. The topic that I like the most is 成績は大切です. The 2 other topics were 安い食べ物よりおいしい食べ物大切です、シンガポールの男の子は髪が長くてもいいです。
For my point on the results are more important:
-成績は私たちの将来を決めます
-成績がよかったら、チャンスがあります.
-人はいいことがすきです、もちろんいい成績。

3) LAJ2201 Last lecture and surprise
It was the last lecture and I suddenly felt that I had gone through this much in my life in NUS, I was never thought that I would ever take a Japanese module in the first place during last semester! However, I just ended up in this journey, with many good sensei, good classmates, good tutors, good experiences. I really want to take this opportunity to thank my sensei. I should express in Japanese =)... 

これから日本語での入力します。文法が間違ったら、すみませんね.:)
北井先生、斉藤先生、鈴木先生

私を知っていることがわかりませんけれども、でも私はこのチャンスでちょっと一言だけで、せんせいに話してあげたいですが。今までいろいろお世話にたった、とても感謝します。

斉藤先生、私を覚えたことがわかりませんが(Don't know if you remember me)、私は先生の教え方がとても好きです。いつもおもしろい話を話したり、レクチャーでみんなに教えてあげたり、レクチャーノートを作って送ったりしました。今から思い出したとき、とても感動だと思います。とてもありがとうございました。また日本語三で先生が教えてくれると思います。

北井先生は私たちの日本語がだんだん上手になったと言っていました。でも、先生たちのおかげさまで、上手になりました!もし先生たちは教えなかったら、今日の私たちはいません。今日の私たちは先生の手で作りました。とてもありがとうございます。私は北井先生が言ったことを忘れません。きのう、北井先生の箏を弾くプレゼントはとても好きです。初めて箏を弾きますから、箏の音がとても好きです。

鈴木先生は私のTB先生です。鈴木先生のクラスはいつも難しいことを勉強しましたけれども、楽しいです。先生はいつも私たちの宿題の紙の小さい紙を切って、きれいになりました。先生は細かくて、明るくて、親切な人だと思います。ありがとうございます。

先生たち、今までいろいろお世話になりました。お疲れ様でした!(Don't know if this is suitable for me to say this =))

This is the first time I am writing such a long paragraphs in Japanese.. Don't know if it is gramatically and structurally correct. But I hope that sensei and others who read it will understand.. Hehe..

Okok~ Exams are coming, projects are due soon, challenges come!!! Let's work hard!


SGod88

Comments Posted (0)